måndag 10 maj 2010

10.05.10

Det var en veldig fin dag. Jeg fikk en invitiasjon til en 17.maifest på den norske ambassaden i Caracas, og Maria ringte og lurte på om vi skulle se om vi greide å komme oss dit til mandag.

Jeg dro til Mercado Principal og ringte pappa. Jeg fortalte ham at når jeg kommer hjem vil jeg kjøre flytoget hjem. Jeg savner sånn å ligge med pannen mot en kald rute på t-banen eller toget. Også vil jeg gå av på jernbanetorget, kjøpe en freia melkesjokolade og en tine sjokolademelk på godteriautomaten jeg alltid muncha ved etter en runde på Møllers og ta banen hjem.

Etterpå dro jeg og Maria inn til sentrum, og mens vi gikk over Plaza Bolivar sa Maria:
"I går satte eg håret sånn opp, og tok på meg ei hvit kjole. Eg likte det så godt, for eg så så snill ut. Eg så så fredfull ut. Eg tenkte: åå, sånn vil eg vær. Eg så ut som ein skikkeleg roleg person".

Etter det gikk vi opp til en plass vi aldri hadde vært, på en bitteliten café der de solgte tequeños med alt mulig slags fyll, alt fra sjokolade til pizza. Vi samla sammen de siste pengene vi hadde, noe som ble ca 4 bolivares tilsammen, og kjøpte en svart kaffe som vi ikke rakk og drikke opp før vi tok bussen hjem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar