onsdag 29 juli 2009

Stramme kropper

Nå ligger mamma og leser i sofaen, og mormor trykker på dataen sin der hun nettopp har fått til mobilt bredbånd. Jeg har satt på Thomas Dybdahl, og nå og da kommer det forvirrede utrop fra mormor. Hva gjør jeg nå? Hytta har fått to nye utvidelser: terassen har blitt noen meter lengre, og på andre siden av huset har det dukket opp en veranda til. Ventemodus? Er det det samme som å logge av? Odd Nerdrums gård ligger 15 minutter unna hytta. Han som visstnok har en kone som er ca 120 ganger yngre enn seg.

Hadde jeg vært en gammel mann med rynker, grå ull på brystet med noen skallede flekker her og der, bleke, tynne lår og føflekker, hadde jeg ikke turt å ha en yngre, sexy kone. Bare tanken på at en kvinne som er vant til ferskenhud og stramm mage skulle se meg naken hadde gitt meg fnatt. Er det sånn at disse vellykkede mennene (les: Hugh Hefner, (Madonna og, hennes kjære Jesus er jo bare 22 eller noe sånt?) og Odd Nerdrum) tror at jobben deres har gitt dem penisforlengelse? Og en kropp som får Brad Pitt til å blekne. Kanskje disse kvinnene tenner på skavanker. Penger kan jo være en grunn, men disse mennene er liksom ikke så jævla gamle at de dør innen året er omme, så da forplikter jo kvinnene seg til å leve med slimhoste og isjeas en stund.

Skal vi gå en tur? Mormor har kommet seg bort fra PCen og logget av. Nå skal vi gå til Odd Nerdrums gård. Jeg husker for et år siden, da jeg fikk for meg at det var Knut Nærum som bodde der, og hele kroppen min sitret av spenning. Jeg så hele tiden ut på veien for å se om han tuslet forbi med pærekroppen sin, men neida. Jeg lurte jo litt på hvorfor Knut Nærum (som bor i Oslo) skulle ha en sånn jævla flott gård midt ute i Stavern, men jeg gadd ikke spekulere mye over det. Da jeg noen uker seinere skjønte at det var ståpikk-Odd som bodde der, var det liksom ikke så viktig for meg å komme meg til hytta.

Jeg merker selv at jeg synes det er vanskelig å være med jenter jeg merker er interesserte som jeg føler ser mye bedre ut enn meg. Hvis dama er tynn og pen med store pupper og sprettrumpe rødmer jeg og finner kanskje på en unnskyldning for å slippe å møte henne selv om jeg vet at jeg vil.

Nå skal vi til Nerdrums gård og ned til havet og bade, og etter det skal jeg drikke vin og snakke med noen jeg har lyst til å møte når jeg kommer hjem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar